The journey has begun! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lisanne Reins - WaarBenJij.nu The journey has begun! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lisanne Reins - WaarBenJij.nu

The journey has begun!

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

25 Januari 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Dag lieve vriendjes!
Ja ja ik sta er zelf ook van te kijken! Het onverwachte is toch echt realiteit geworden, mijn eerste reisverslag!
Als jullie een beetje m'n posts op facebook hebben bijgehouden hebben jullie kunnen lezen dat een snelcursus wifi van de kpn hier niet overbodig zou zijn, maar dat is ook wel het enige minpuntje aan deze plek wat ik nu zo even kan bedenken! Nou ben ik ook verre van een pessimist, maar ik denk dat vele van jullie het ook geweldig zouden vinden! Nu moet ik uitkijken met m'n enthousiasme, want het is niet m'n bedoeling om jullie jaloers te maken.. maar oké ik kan er echt even niet omheen.. excuses, ik zal het snel doen, 32 graden, 1 keer vallen en je ligt in het zwembad, geen gehaaste Nederlanders die wanneer je ze per ongeluk aanstoot je een grote mond krijgt, maar hier excuse me te horen krijgt terwijl ik zo klunzig was om diegene aan te stoten.
Oké genoeg van dit, even terug naar de reis, want je moet er wel wat voor over om hier te komen, namelijk 21 uur reizen. Ik moet zeggen dat het over het algemeen mee viel, maar ik toch iemand miste om tegen aan te praten. Ik zat namelijk alle twee de vluchten naast één of andere oliesjeik die er niet echt uit zag alsof ie zin had in een gezellig praatje, dus ik deed het met m'n ipod, films en poging tot slapen wat niet erg succesvol was. O ja en het afscheid op schiphol was super fijn! M'n lieve ouders en broer waren er uiteraard bij, maar ook m'n lieve vriendinnetjes! Met een gemengd gevoel van spanning, beetje verdriet om ze achter te laten, maar vooral enthousiasme en heel veel zin in dit nieuwe avontuur liep ik naar de paspoortcontrole waar een leuke man mocht controleren of ik wel echt Lisanne ben en ik dacht wow zitten op schiphol de leuke mannen, hoef ik er niet voor naar Afrika te gaan dan? Hij nam mijn gevoel van 'ah nu moet ik die lieve mensen hier achterlaten' snel weg, want toen ik vertelde dat ik vrijwilligerswerk in kaapstad ging doen, keek hij me aan en zei 'waren er maar meer mensen zoals jij'. Wauw het lijkt net goede tijden slechte tijden hè! Maar ik werd er blij van en toen wist ik nog meer zeker dat ik dit avontuur ging rocken! Oké genoeg sentimenteel gedoe, ik kwam aan in m'n kamer en het ziet er erg goed uit! Een eigen twee persoonsbed, en nee dat betekent dus niet dat er plaats is voor een zuid Afrikaanse man, ook al moet ik zeggen dat die niet verkeerd zijn! Maar goed m'n huisgenoten zijn ook erg leuk, een Zwitsers en een Frans meisje, alleen gaan ze binnenkort allebei weg dus blijf ik alleen over.. maar komt vast binnenkort iemand anders bij. En toen was het de dag daarna m'n verjaardag.. een heel gek iets om niet met snowboots en drie truien te lopen maar in een short en hempje! :) die ochtend heb ik meteen een super zware bergbeklimming gedaan. Oké heb nu al een tip voor jullie, doe dat niet als je van 0 graden naar 30 gaat en je daar nog niet aan gewend bent, je amper wat hebt gegeten omdat je geen trek hebt door die warmte en je een nacht slaap hebt overgeslagen.. ik ging helemaal stuk! Een jongen met wie ik was zei voor de grap de stairway to heaven, nou zo voelde het ook echt haha. Maar de top is 2.5 uur later toch echt bereikt en het uitzicht was het 100.000 keer waard! even afgekoeld in een meertje en weer terug naar beneden.. wel heel bijzondere verjaardag als je bedenkt dat je in de buurt van haarlem de duinen in kan gaan als je het gevoel van een berg wil krijgen, nou hier zijn 100 paden om de top te bereiken. Oké uitgeteld in de auto terug, middagdutje gedaan en 's avonds uit geweest met Nederlanders, dus even goed gevierd! En door jullie felicitaties voelde ik me ook erg jarig :) de dag erna lekker aan het zwembad gelegen om bij te komen en m'n spierpijn niet te voelen. De ergste strubbelingen waar ik mee te maken zijn is dat m'n bovenrug verbrand is en ik spierpijn heb, what a life! Ik heb ook m'n eerste braai meegemaakt, wat een eten en vooral vlees! Met wat locals gekletst en nieuwe mensen ontmoet, dat gaat hier zo snel!
Nou ik denk dat jullie een aardige indruk hebben van m'n eerste dagen, ondanks m'n gelul eromheen maar dat hoort erbij!
Ik ben heel erg m'n best aan het doen om wat warmte naar jullie te sturen, maar ik hoop dat ik jullie een beetje warm heb kunnen maken met dit verhaal.
Tot snel! ♡♡♡

  • 25 Januari 2015 - 18:21

    Kirsten:

    Haha, wat hilarisch om jouw verhalen te lezen! Echt heel leuk. Hopelijk komen er nog heeeel veeeel!

    Liefs!

  • 25 Januari 2015 - 20:14

    Hanneke:

    Ooooo heerlijk Lisannne, om zo mee te kunnen genieten! Enjoy!! Liefs

  • 05 Februari 2015 - 12:31

    Martien:

    Wat een held hoe je dat ook weer allemaal omschrijft. Je kan inderdaad soms onhandig zijn en niet heel handig om in die omstandigheden die berg te beklimmen maar toch heel goed gegaan allemaal. Superstart in je nieuwe avontuur:) Leuke mensen, prachtige omgeving en prima verblijf. Je hebt niks te klagen lies, is weer eens wat anders dan een hoogslaper en een ontplofte koffer zonder een airco op je kamer en een voorwerp dat niet van de bank is te verwijderen:P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

03 Februari 2015

Too many things to write down!

25 Januari 2015

The journey has begun!
Lisanne

Actief sinds 22 Dec. 2014
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 2043

Voorgaande reizen:

22 December 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: